1. Ofte stillede spørgsmål
Tandhjul

Ofte stillede spørgsmål

Vi har samlet svarene på ofte stillede spørgsmål om FUTURO™ produkterne og brugen af dem. Kan du ikke finde dit spørgsmål nedenfor? Så er du meget velkommen til at kontakte os.


  • Stoffastgørelsesanordningen på min skinne klæber ikke særlig godt længere. Hvad kan jeg gøre?

    Det kan være, at den bare skal gøres godt ren. Tråde, fnug og andre materialer sætter sig fast på lynkoblingsoverflader, så de bliver tilstoppede og ikke længere klæber så godt til hinanden. Start med at pille de stykker ud, som sidder fast i materialet. Derefter kan du forsigtigt rense løkkesiden med noget blødt, men fast, f.eks. en tandbørste. Det sikrer, at løkkerne rejser sig mere op, hvis de er blevet trykket ned. Du kan også hælde varmt vand på tandbørstehovedet og skrubbe krogsiden. Denne fremgangsmåde bør give en bedre klæbeevne. Hvis ikke, er lynkoblingsmaterialet måske for gammelt eller beskadiget og skal muligvis udskiftes. Hvis der stadig er dårlig klæbeevne efter at have prøvet alle disse procedurer, skal du kontakte vores kundeserviceteam på 1-800-537-2191 for at få yderligere assistance.


  • Indeholder FUTURO™ skinner metal?

    Ja, følgende FUTURO™ skinner indeholder metal:

    FUTURO™ Active Knit knæstabilisator (stationær)
    FUTURO™ brugertilpasset ankelstabilisering (kabler og drejeskivekomponent)
    FUTURO™ energisk håndledsstøtte (stationær)
    FUTURO™ Sport hængslet knæskinne (hængsel)
    FUTURO™ håndledsstøtte til brug om natten (stationær)
    FUTURO™ justerbar rygskinne (snørefolder, skive)
    FUTURO™ vendbar håndledsskinne (stationær)
    FUTURO™ Sport justerbar knæstabilisator (stationær)
    FUTURO™ stabiliseringsstøtte til knæ (stationær)
    FUTURO™ smal knæstabiliseringsstøtte til kvinder (stationær)
    FUTURO™ brugertilpasset håndledsstabilisering (kabler og drejeskivekomponent)
    FUTURO™ Deluxe håndledsstabilisator (stationær)


  • Kan jeg have mit støtteprodukt på, mens jeg sover?

    Vores skinner og støtteprodukter er kun designet til brug om dagen. Du må ikke bruge dem om natten, så du skal huske at tage dem af, før du går i seng. Undtagelser til dette er FUTURO™ håndledsstøtte til brug om natten. Begge er designet specifikt til brug om natten, så personer, der har smerter i håndleddet eller foden, kan få en god nats søvn.


  • Kan jeg have min skinne på, mens jeg svømmer?

    Vi fraråder, at du har en skinne eller et støtteprodukt på, når du svømmer, for det kan forkorte levetid i produktets materialer, når du har det på i vandet. Desuden kan materialerne blive oversvømmet, hvorefter støtteproduktet muligvis ikke passer ordentligt til leddet.


  • Jeg er ekstremt allergisk over for latex, men jeg har brug for en simpel skinne, som jeg kan gå med (det anbefaler min læge). Kan I fortælle mig, om jeres produkter indeholder latex?

    Hvis et FUTURO™ produkt indeholder latex, står det på produktsiden på vores websted samt på forsiden af produktemballagen. Vi har mange produkter, der IKKE er fremstillet af naturlig gummilatex, så der er mange valgmuligheder, hvis du er allergisk over for latex.

    Hvad angår håndleds- og håndprodukter, er der nogle her, som du kan overveje:

    FUTURO™ Sport justerbar håndledsstøtte
    FUTURO™ håndledsstøtte med præcis pasform
    FUTURO™ vendbar håndledsskinne
    FUTURO™ håndledsstøtte til brug om natten
    FUTURO™ energisk håndledsstøtte
    FUTURO™ Deluxe håndledsstabilisator
    FUTURO™ Custom Dial håndledsstøtte justerbar
    FUTURO™ energisk støttehandske
    FUTURO™ Deluxe stabilisator til tommelfinger

    Du kan finde flere oplysninger om alle disse produkter på vores produktoversigtsside.


  • Hvis mit støtteprodukt bliver snavset, kan jeg så rense det?

    Ja, du kan godt rense FUTURO™ skinner og støttebandager. Hvis dit støtteprodukt har hængsler, skal du starte med at tage dem af. Luk derefter alle remme og fastgørelsesanordninger, og håndvask produktet med mild sæbe i lunkent (ikke varmt) vand. Skyl godt, og lad den lufttørre. Du må IKKE vaske i maskine, tørretumble, indsende til rens eller bruge skylle- eller blegemiddel.

    Du finder generelle rengøringsanvisninger på siden Pleje af FUTURO™ Brand-produkter. Du kan også på produktemballagen, og/eller de individuelle produktsider på FUTURO™ produktwebstedet, se plejeanvisninger for hvert enkelt FUTURO-produkt.


  • I hvor lang tid ad gangen skal jeg gå med mit støtteprodukt?

    Tidsrummet er helt op til den enkelte person. En generel anbefaling er, at du bør gå med en skinne eller et støtteprodukt under en aktivitet og i en til to timer derefter. Hvis du har det bedre med at gå med den i længere tid, er det også helt i orden. Vi vil dog ikke anbefale, at du har en skinne eller et støtteprodukt på, mens du sover.


  • Jeg kan ikke finde nogle af jeres produkter i butikkerne. Hvor kan jeg købe dem?

    Alle produktsiderne på vores websted har en Find forhandler-knap, der kan hjælpe dig med at finde både fysiske butikker og onlineforhandlere. Du kan også besøge vores generelle Find forhandler-side, hvor der er flere forhandlere. Amazon.com fører også alle vores produkter, så der kan du helt sikkert finde dem. Hvis du stadig ikke kan finde det produkt, du er på udkig efter, kan du ringe til vores kundeserviceteam på 43480185, hvor du kan få yderligere vejledning.


  • Tilbyder I en garanti på jeres støtteprodukter?

    3M garanterer, at vores produkter vil være fri for defekter i materialer og kvalitet, når de bruges i henhold til anvisningerne på emballagen. 3M fremsætter ingen andre garantier, hverken udtrykkelige eller stiltiende, herunder nogen garantier for salgbarhed eller egnethed til bestemte formål.

    Hvis dette produkt ikke lever op til denne garanti, vil dit eneste retsmiddel og 3M's eneste forpligtelse være udskiftning af 3M-produktet efter 3M's eget valg eller tilbagebetaling af købsprisen for 3M-produktet ved modtagelse af den returnerede vare samt salgskvitteringen og købsbeviset. Ring til vores gratisnummer, skriv til 3M, eller send en mail på webstedet nedenfor for at få mere at vide om, hvordan du returnerer produktet. Denne begrænsede garanti dækker ikke produkter, der udsættes for uheld, forsømmelighed, misbrug, forkert brug eller force majeure. 3M VIL IKKE VÆRE ERSTATNINGSANSVARLIG FOR NOGET TAB ELLER NOGEN SKADER, SOM MÅTTE OPSTÅ PÅ GRUND AF DETTE 3M-PRODUKT, HVERKEN DIREKTE, INDIREKTE, PÅ GRUND AF SÆRLIGE ELLER HÆNDELIGE SKADER ELLER FØLGESKADER, UANSET DEN FREMSATTE LOVTEORI, INKLUSIVE GARANTI, KONTRAKT, FORSØMMELIGHED ELLER OBJEKTIVT ANSVAR. Nogle amerikanske delstater tillader ikke udelukkelse eller begrænsning af hændelige skader eller følgeskader, så ovenstående begrænsning eller udelukkelse gælder muligvis ikke for dig. Denne garanti giver dig specifikke juridiske rettigheder, og du har muligvis også andre rettigheder, der varierer fra delstat til delstat.


  • Hvor skal jeg placere trykpuden på min albue?

    Når du trækker FUTURO™ albuestøtte med trykpuder ned over din albue, skal du placere trykpuderne, så de hviler mod toppen og undersiden (radiale og ulnare sider) af din underarm lige under albuen.

    Hvis du skal bruge flere oplysninger, kan du finde en brugsvejledning på alle FUTURO™ produktemballager samt på de individuelle produktsider på webstedet.


  • Hvordan justerer jeg afstiveren i min vendbar håndledsskinne, så den passer til min anden hånd?

    Skub afstiveren ud af lommen på FUTURO™ justerbar vendbar håndledsskinne. Hold afstiveren fast, drej håndledsskinnen rundt, og skub afstiveren ind i den modsatte lommeåbning. Stik enden af afstiveren ind i lommen. Følg brugsvejledningen på emballagen.


  • Har I et knæstøtteprodukt uden neopren?

    Vi har flere neoprenfrie muligheder. Vi kan ikke anbefale et bestemt støtteprodukt uden at kende skaden eller tilstanden. Et par af mulighederne er dog FUTURO™ Comfort Lift knæstøtte og FUTURO™ stabiliserende knæstøtte.

    Du kan også bruge produktsøgningen på vores websted til at finde et produkt til din specifikke skade eller tilstand.


  • Mit knæstøtteprodukt passer, men sidder meget stramt. Jeg ved, at skinnen skal sidde tæt for at give kompression, men hvornår er det for stramt? Kom gerne med et godt råd.

    Du har helt ret. Knæstøtteproduktet skal give kompression og skal derfor sidde tæt. Hvis det skærer sig ned i huden rundt om skinnen, skal du dog vælge en størrelse højere. Den optimale pasform skal være tætsiddende, men behagelig.


Andre 3M-websites
bCom
Følg FUTURO™ Brand:
FUTURO er et varemærke tilhørende 3M.
Skift lokation
Danmark - Dansk