Slutburgerinformation
Kontakt venligst den forhandler hvor du har købt dit udstyr. Alle reparationer og reklamationer skal håndteres via din forhandler.
Forhandlerinformation
Der udføres ikke reparationer på produkterne 3M™ Speedglas™ svejseskærme, 3M™ Adflo™, Jupiter™ samt 3M™ Versaflo™ turboenheder.
Disse skal derfor IKKE indsendes.
Fremsend en e-mail til 3m.customerissueresolution.dk@mmm.com med følgende info;
Ovenstående sendes til: 3m.customerissueresolution.dk@mmm.com. Alternativt kan oprettes en reklamation i bCom. Har du spørgsmål kan du kontakte 3M kundeteamet for reklamationer på Tel. +45 8987 2347. Se desuden vejledninger vedr. reklamationer for personlige værnemidler nedenfor.
Download vejledning og formular til håndtering af reklamationer og reparationer. Vælg et af nedenstående links svarende til dit produkt. OBS! Formularen SKAL udfyldes tydeligt og indsendes sammen med produktet af den forhandler, hvor produktet er købt. Husk at læse vejledning inden formularer udfyldes og indsendes med produktet.
VIGTIGT!
• Udstyr skal altid fejlsøges og rengøres inden indsendelse.
• AL INDSENDELSE SKAL SKE VIA FORHANDLER vedlagt formular og faktura.
Reklamationer omfattet af garantien, skal ikke indsendes til 3M, men håndteres via din kontakt hos 3M Kundeservice. Garantien gælder materiale-, konstruktions-, og produktionsfejl, men omfatter ikke fejl som følge af normal slitage, fejlanvendelse, skødesløshed eller hvis produktet har været forsøgt repareret eller serviceret på et ikke-godkendt serviceværksted.
I forbindelse med fejl eller skader i 3M Speedglas, Adflo eller Jupiter produkter opstået ved normal anvendelse af udstyret indenfor garantien på 36 måneder (kassetter), 24 måneder (Adflo) eller 12 måneder (batterier og opladere), vil en reklamation være berettiget.
Det er 3M alene, der vurderer om en fejl er omfattet af garantien.
Vejledning til håndtering af Speedglas™, Adflo™ og Jupiter™ reklamationer
Reklamationer omfattet af garantien, skal ikke indsendes til 3M, men håndteres via din kontakt hos 3M Kundeservice. Garantien gælder materiale-, konstruktions-, og produktionsfejl, men omfatter ikke fejl som følge af normal slitage, fejlanvendelse, skødesløshed eller hvis produktet har været forsøgt repareret eller serviceret på et ikke-godkendt serviceværksted.
3M PELTOR tilbyder aktive høreværn, kommunikationshøreværn, 2-vejs kommunikationsløsninger, PPT-adaptorer samt nødvendigt tilbehør og reservedele. For at nedbringe reparationstiden er det vigtigt, at vedlagte serviceblanket udfyldes så nøjagtigt som muligt. Det bør ske i samarbejde mellem forhandler og slutbruger. Det er alene 3M PELTOR Service Center der afgør om en reklamation er omfattet af garantien på 12 måneder.
Vejledning til håndtering af 3M PELTOR™ reklamationer og reparationer
Formular til 3M PELTOR reklamationer og reparationer. Skal altid følge produktet.
Søger du information omkring brugen og opsætning af speciel høreværn, kan du via nedenstående links bl.a. finde: brugervejledninger, datablade og videoer, som kan hjælpe dig:
3M™ PELTOR™ WS Alert XP
3M™ PELTOR™ WS Alert XPI
3M™ PELTOR™ WS™ LiteCom Pro III
3M™ PELTOR™ ProTac™ III
3M™ PELTOR™ WorkTunes™ Pro