Sliberondeller fra 3M er udgangspunktet for perfekte lakeringsresultater. Porteføljen omfatter sliberondeller, slibeark til håndbrug og sliberondeller til vandslibning. Det rette slibeprodukt spiller en væsentlig rolle for at opnå et perfekt resultat ved omlakering af biler. Uanset om det handler om klargøring, slibefylder eller finslibning er vores kvalitetssliberondeller og yderligere sortiment af tilbehør designet til, at du kan udføre dine processer på en sikker og effektiv måde, særligt...
Påfør 3M polyesterspartel efter den valgte metode – enten ved at bruge det innovative 3M Dynamic Mixing System eller standardprocessen til påføring af polyesterspartel.
Når polyesterspartlen er hærdet, påføres 3M slibrkontrolfarve for at fremhæve spartenstrukturen og give mulighed for kontrolleret, hurtig slibning. Slibekontrolfarve bidrager også til at reducere tilstopning og forlænger sliberondellens levetid.
Påfør 3M slibekontrolfarve igen for at fremhæve dybe ridser og mindre fejl i overfladen, som kan fjernes med fint sliberondel.
Efter manuel slibning skal du bruge en excenter -maskine (Festool Automotive Systems LEX 150 / 5 eller Festool Automotive Systems ETS / EC 150 / 15) og Cubitron™ II 220+ efterfulgt af P400 / P500 på kanterne og forbedre fylderens vedhæftning.
Beskyt midlertidigt alle omgivende kanter med afdækningstape, før du klargør udsprøjtnings området.
9c: Brug en grå Scotch-Brite™-rondel på en excenter-maskine med fjernelse af støv, rengør overfladen til klargøring til påføring af basefarve, tør overfladen ren med en 3M-afrensningsklud og egnet affedtningsmiddel, og afdæk derefter fylderområdet.
Påfør den valgte fylder, og lad den hærde i henhold til anbefalingerne fra lakproducenten.
Det anbefales at tilpasse det omgivende område med P400/P500 for at forbedre fylderens hæfteevne.
Påfør den valgte fylder, og lad den hærde i henhold til anbefalingerne fra lakproducenten.
Påfør slibekontrolfarve på fylderområdet, så du bedre kan styre slibearbejdet.
Det første trin i fylderslibning udføres med P320 / P400 ved hjælp af 3M-slibeark på en håndklods i det centrale reparationsområde over fylderen for at udjævne overfladen.
Påfør Dry Guide Coat igen på det slebne område for at fremhæve fine ridser, der skal fjernes.
For at undgå udbrud med førnævnte DA-slibning skal alle kanter og linjer i reparationsområdet første slibes ved håndkraft ved hjælp af Hookit™ Fleksible slibeark P800.
Tip: Det er vigtigt ikke at slibe gennem fylderen og ned til det bare metal. Hvis dette sker, skal du sørge for at afdække dette område med den nødvendige tykkelse (efter anbefalingerne fra lakproducenten!) Et dårligt behandlet område har en mørkere basefarve og kan i sidste ende medføre kontaktkorrosion.
kontroler at reservedelen ikke har defekter – rengør og affedt i henhold til anbefalingerne fra lakproducenten.
Ved at arbejde indefra og ud bruges grå Scotch Brite (fra rulle eller ark) til at tilpasse delens indvendige område og omkring hjørnerne og kanterne.
Slib nu overfladen med en Excenter-maskine med 3 mm udsving med en blød bagplade og en ekstra bagplade som yderligere stopklods. Det ideelle sliberondel til denne proces er den specielle E-coat Disc 3M™ Hookit™ Sliberondel 337U, kornstørrelse P320.
Brug en grå Scotch-Brite™-rondel på en excenter-maskine til fjernelse af støv, og rengør overfladen til klargøring til påføring af fylder.
Udfør den sidste rengøring i henhold til anbefalingerne fra lakproducenten, og påfør fylderen.